علمی فرهنگی

 

 

 

E-mail ایمیل چیست؟

E-mailمخفف Electronic Mail  (نامه الکترونیکی) است که یک سیستم پست ,الکترونیکی می باشد. که از طریق اینترنت روزانه پیام های زیادی بین کاربران آن مبادله میشود.که در فارسی به آن پست الکترونیکی، ایمیل یا رایانامه هم می گویند ،که در اصل همان نامه‌ الکترونیکی است که با رایانه فرستاده می‌شود.

 

 

E-mail بهترین ابزار ارتباطی در سراسر دنیاست. چرا که علیرغم سرعت بالا، قیمت ارزان ,آفلاین(Offline)است، یعنی برخلاف تلفن وفکس، نیازی نیست که گیرنده در هنگام دریافت پیام در مقصد حضور داشته باشد.


امروزه e-mail یکی از مهمترین کاربردهای اینترنت است . تقریبا اغلب کاربران اینترنت, همه روزه از ایمیل استفاده می کنند . بعضی کاربران ممکن است هفته ای یک یا دو پیام ارسال کنند و دیگران بیشتر و بعضی هزاران پیام ارسال و دریافت کنند .


 

برای دریافت نامه الکترونیکی شما نیاز به یک صندوق پستی دریافت نامه الکترونیکی  دارید پس به فضای اینترنتی نیاز دارید بعضی از سایتها این فضا را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میدهند و شما به راحتی می توانید با ثبت نام در این سایتها این فضا را دریافت و صاحب صندوق پستی الکترونیکی شوید در فضای مجازی مثل فضای واقعی که شما برای دریافت نامه نیاز به آدرس دارید دقیقا به طور مشابه نیاز به آدرس دارید حال این آدرس را از کجا باید دریافت کرد ؟

شما نیاز نیست دنبال آدرس بگردید همان سرویس دهندگان در زمان ثبت نام از شما می خواهند که یک آدرس برای خود معیین کنید که آدرس ایمیل (همان صندوق پستی شما)از دو بخش تشکیل شده است که توسط علامت @ ( ادساین ) از هم جدا می شوند به شکل زیر است  :


بخش اول نام کاربری(Username) وبخش دوم نام سایت ویا دامنه ایی است که ایمیل را از آن دریافت می کنید .

که تنها بخش اول که شامل نام کاربری است را شما باید معیین کنید و بقیه آن ثابت است نشانی پست الکترونیک به این صورت نوشته می شود Username@domain.com

حروف کوچک وبزرگ در ادرس ایمیل بی تاثیر بوده اما معمولا ً همه حروف را بصورت کوچک می نویسند در ضمن بین هیچ کدام از حروف وبخش های آدرس ایمیل فاصله ایی وجود ندارد ولی می توان از خط تیره وآندرلاین استفاده کرد.

منبع :ایرانویچ
 

 


نوشته شده در شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 1:5 توسط حامدعطاری| |

 

                                 

 

  تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http:/www.roozgozar.com

 شاهکار متفاوت شرکت اپل




منبع:ایرانویچ

نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 23:54 توسط حامدعطاری| |

 

یکی از پرکاربردترین فواید ماساژ، پیشگیری از پیری پوست و حفظ جوانی و شادابی آن است!

امروزه افراد زیادی در سراسر جهان از افراد سرشناس و مطرح مانند بازیگران و هنرمندها گرفته تا عموم مردم از تکنیک‌های مختلف ماساژدرمانی برای حفظ زیبایی و نشاط خود بهره برده و به این ترتیب با کمک این تکنیک‌ها به جنگ چین و چروک‌های دوران میانسالی می‌روند. پیش از این در شماره‌های مختلف سیب سبز ماساژهایی را به شما ارائه کردیم که باید با همکاری یکی از دوستان یا اعضای خانواده به مرحله اجرا می‌رسید اما در این شماره ماساژی را به شما معرفی خواهیم کرد تا بدون نیاز به فرد دیگری خودتان این تکنیک‌ها را روی عضلات و پوست صورت‌تان پیاده کنید و از اثرات مفید و شفابخش آن برای جوان‌سازی و نشاط پوست خود کمک بگیرید.

 

روغن زیتون را فراموش نکنید

برای شروع این ماساژ پیش از هر چیز لازم است صورت خود را از هرگونه مواد آرایشی و بهداشتی پاک کنید و سپس صورت‌تان را شسته و آن را با حوله‌ای نرم خوب خشک کنید. سپس مقداری روغن زیتون یا بادام آماده کرده و در اتاقی مناسب و آرام آماده ارائه ماساژ به عضلات صورت‌تان شوید. در این مرحله لازم است یک صندلی و میز را کنار هم قرار دهید و ظرف روغن را روی میز و در دسترس خود بگذارید تا بتوانید هنگام نیاز سرانگشتان خود را به روغن آغشته کنید.

از پیشانی شروع کنید

بهترین حالت برای ارائه این ماساژ آن است که مقابل‌تان آینه‌ای قرار داده و مستقیم در آینه به چشمان خود نگاه کنید. سپس سرانگشتان خود را به روغن آغشته کرده و آن‌ها را از خط عمودی که وسط ۲ ابرو روی پیشانی قرار دارد، قرار دهید و به آرامی سرانگشتان هر ۲ دست را به سمت بیرون پیشانی و شقیقه‌ها هدایت کنید. این کار را باید به آرامی انجام دهید و هر بار که آن را تکرار می‌کنید اندکی بر فشار سرانگشتان‌تان بیفزاید. این ماساژ موجب تقویت عضلات و پوست ناحیه پیشانی شده و برای افرادی که هنگام صحبت کردن زیاد از عضلات پیشانی خود استفاده می‌کنند و روی پیشانی‌شان چین‌های افقی و عمودی زیاد است، بسیار مناسب است. این بخش را ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ دهید.

چین ابرو را مهار کنید

حتما برای‌تان پیش آمده در گفت‌وگو با یکی از دوستان یا آشنایان متوجه شوید که او یکی از ابروهایش را بالا می‌اندازد. این کار موجب می‌شود تا به مرور زمان چین عمیقی بالای ابروی او دیده شود. این ماساژ برای پیشگیری از بروز چین ابرو در افرادی که عادت دارند ابروی خود را بالا بیندازند بسیار مفید است. این گروه کافی است با سرانگشتان دست خود ابروها را ماساژ دهند به‌گونه‌ای که انگشت وسط آن‌ها که بلندترین انگشت محسوب می‌شود روی ابروها حرکت کرده و مابقی عضلات بالا و پایین ابرو را لمس کنند. به این ترتیب وقتی به پایان ابرو نزدیک می‌شوید با چرخشی به سمت پایین روی شقیقه‌ها را نیز لمس کرده و این کار را چند بار تکرار کنید. تکرار این ماساژ درست در جهت خواب ابرو از داخل به سمت شقیقه‌ها و در مدت زمانی ۳ تا ۵ دقیقه‌ای بسیار مناسب است.

پشت لب‌ها را ماساژ دهید

یکی دیگر از مناطقی که ممکن است بعد از ۴۵ سالگی با چین و چروک‌هایی همراه شود فاصله میان لب بالایی و بینی است. این منطقه نیز از جمله مناطقی است که ممکن است در سنین کهنسالی مملو از چروک‌های عمیق و عمودی شود. برای پیشگیری از بروز چین‌های عمیق در این ناحیه بهترین روش استفاده از ماساژ فشار در این ناحیه است. برای شروع سرانگشت هر ۲ انگشت سبابه را روی گودی بالای لب قرار داده و آن را به‌مدت ۳۰ ثانیه به‌صورت ملایم فشار دهید. سپس سرانگشتان هر ۲ دست را به آرامی به سمت گوشه‌های لب بکشید و آن را تا نزدیکی لاله گوشتان امتداد دهید. پیش از هر چیز فراموش نکنید که سرانگشتان‌تان را با مقدار اندکی روغن آغشته کنید.

از افتادگی عضلات لب پیشگیری کنید

افتادگی عضلات لب نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که اغلب خانم‌ها در سنین بالای ۴۰ سالگی با آن روبه‌رو می‌شوند. این مسئله در برخی افراد به‌صورت سطحی و در برخی دیگر به‌دلیل ‌مراقبت نکردن به‌صورت خطوط عمیق مایل به پایین دیده می‌شود. برای پیشگیری از بروز این افتادگی و خطوط زیر لب و در اطراف چانه بهترین روش استفاده از ماساژ عضلات این ناحیه است. برای ماساژ کافی است با سرانگشت هر ۲انگشت سبابه نقطه گودی را که روی چانه قرار دارد به‌مدت ۳۰ ثانیه فشار دهید و پس از آن با فشار اندکی هر ۲انگشت سبابه را به سمت گوشه‌های خارجی لب پایینی هدایت کرده و عضلات این ناحیه را تقویت کنید.

تقویت عضلات گونه با کف دست

برای تقویت عضلات گونه نیز راه‌حل‌های متعددی وجود دارد که یکی از آن‌ها ارائه ماساژ به عضلات این ناحیه است. برای شروع ماساژ ابتدا کف هر ۲ دست را به مقدار اندکی روغن آغشته کرده و سپس آن‌ها را روی دو طرف صورت‌تان قرار دهید به‌گونه‌ای که کف هر ۲ دست‌تان روی عضلات گونه قرار بگیرد. سپس کف دست‌ها از پایین گونه به سمت بالا حرکت دهید. تنها مراقب باشید که هنگام پایین آوردن کف هر ۲ دست آن‌ها را از روی صورت‌تان بردارید و دوباره روی گونه‌ها قرار داده و عضلات را به سمت بالا هدایت کنید. با تکرار این ماساژ به‌مدت ۳ تا ۵ دقیقه می‌توانید عضلات گونه خود را تقویت کنید تا فرم و ظاهر بهتری داشته باشند.

این نقطه را ۳ دقیقه فشار دهید

روی هر ۲ گونه نقطه‌ای وجود دارد که ماساژ دادن آن موجب افزایش میزان نشاط و شادابی پوست بدن می‌شود. این نقطه از جمله نقاطی است که در طب سنتی چین، طب سوزنی و طب فشاری نیز از آن برای افزایش میزان نشاط و شادابی پوست استفاده می‌شود. این نقطه درست روی گونه‌ها و به موازات لاله گوش افراد به‌صورت قرینه وجود دارد. برای ماساژ این ۲‌نقطه کافی است از ۲ انگشت سبابه ‌خود کمک گرفته و این نقطه را برای ۳ دقیقه فشاردهید. فشار دست‌تان نباید به حدی باشد که در گونه خود درد یا تغییر رنگ احساس کنید.

نکته

امروزه استفاده از متدها و تکنیک‌های ماساژ درمانی برای حفظ جوانی و شادابی پوست در کشورهای مختلف و توسط متخصصان و کارشناسان پوست و مو اثبات شده است. این شیوه شاید کم‌خطرترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای حفظ جوانی و نشاط در خانم‌های جوان محسوب ‌شود که امروزه در میان خانم‌های میانسال نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است، زیرا اجرای آن دردسرهای دیگر تکنیک‌ها و شیوه‌های مبارزه و مقابله با چین و چروک پوست را ندارد، عوارض داروهای شیمیایی و انواع کرم‌ها و لوسیون‌ها را به افراد تحمیل نمی‌کند و از طرفی خرج چندانی ندارد زیرا فرد می‌تواند با یادگیری برخی از ساده‌ترین اصول ماساژدرمانی به اعضای خانواده خود ماساژ ارائه دهد و این ماساژ را نیز از یکی از اعضای خانواده خود دریافت کند. این تکنیک‌ها به راحتی می‌تواند شما را از شر چین و چروک‌های سطحی و حتی برخی از چین و چروک‌های عمیقی که گذر عمر به شما تحمیل می‌کند رهایی بخشد. این تکنیک‌ها را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کرده و در اجرای آن‌ها مداومت داشته باشید.

منبعBIA2MODEL

نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 18:54 توسط حامدعطاری| |

 

بهجرات می‌توان گفت تمام ایرانیان حداقل یک بار در عمر خود استامینوفن خورده‌اند. این دارو چند سالی است که به عنوان پر مصرف‌ترین دارو در ایران معرفی می‌شود. ایرانیان سال گذشته حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون قرص استامینوفن مصرف کردند. اما شاید بسیاری از شما از عوارض این دارو بی‌خبر باشید.


شناسنامه

استامینوفن که با نام‌های تجاری تایلنول در آمریکا و پاراستامول در انگلستان به فروش می‌رسد، یک داروی مسکن و تب بر است که برای تسکین انواع دردهای مداوم و خفیف، سردرد، درد عضلانی، کمردرد، دندان درد، دردهای قاعدگی، درد مفاصل و درد ناشی از سرماخوردگی به کار می رود.
استامینوفن از جمله داروهای ضدتب و ضددرد غیر مخدر است که اثرات ضدالتهابی و ضدپلاکتی ندارد و با تا‡ثیر مستقیم بر مرکز حرارتی هیپوتالاموس برای انسداد اثرات مواد تب زای درونی، اثر ضد تب خود را اعمال می‌کند، اما با انسداد عروق محیطی باعث افزایش جریان خون در پوست و افزایش تعریق شده و در نتیجه حرارت بدن زیاد می شود.
قدرت اثر استامینوفن در مهار سنتز پروستاگلندین‌ها در سیستم اعصاب مرکزی به اندازه آسپرین است اما قدرت مهار سنتز پروستاگلندین های محیطی دارو از آسپرین کمتر است ، درنتیجه فاقد آثار مشخص بالینی ضد تورم و ضد رماتیسمی است. استامینوفن از مجرای گوارش به سرعت و به طور کامل جذب می‌شود. ۲۵ درصد دارو به پروتئین پیوند می یابد، تقریباً ۹۰تا ۹۵ درصد آن در کبد شکسته می شود و از طریق ادرار دفع می شود و کمتر از ۵ درصد استامینوفن بدون تغییر دفع می شود.
نیمه عمر دفع دارو یک تا ۴ ساعت است. مصرف بیش از حد دارو در کوتاه مدت، باعث طولانی شدن نیمه عمر دارو و اثرات سمی آن می شود. نیمه عمر بیش تر از ۴ ساعت با ازبین رفتن بافت کبدی همراه است و نیمه عمر بیشتر از ۱۲ ساعت باعث اغما می‌شود.
انواع واقسام

استامینوفن در بازار ایران به شکل قطره ،شربت ،قرص و شیاف یافت می‌شود که هر یک دارای مقادیر متفاوتی ماده موثر است.

مصرف صحیح
قرص‌ استامینوفن‌ را می‌توان‌ برای‌ سهولت‌ بلع‌، خرد کرد. انواع‌ خوراکی‌ استامینوفن‌ را می‌توان‌ با مقدار اندکی‌ از مواد غذایی‌ نظیر ماست‌ یا‌ ‌مربا مخلوط‌ کرد. برای‌ استعمال‌ راحت‌تر شیاف‌ بهتر‌ ‌است‌ آن‌ را ۳۰ دقیقه‌ در یخچال‌ نگاه‌ داشت‌. برای‌ استعمال‌ شیاف‌، پوشش‌ شیاف‌ را برداشته‌، آن‌ را با آب‌ سرد مرطوب‌ کرده‌، سپس‌ در حالی‌ که‌ به‌ یک‌ پهلو‌ ‌خوابیده‌اید با انگشت‌ خود شیاف‌ را داخل‌ مقعد کنید.
برای کودکان شربت‌های طعم‌دار استامینوفن در بازار موجود است. اگر یک‌ نوبت‌ دارو را فراموش‌ کردید، می‌توانید به‌ مجردی‌ که‌ آن‌ را به‌ یاد آوردید، مصرفش‌ کنید. اما‌ ‌اگرنوبت‌ بعدی‌ رسیده‌ است‌، نوبت‌ فراموش‌ شده‌ را رها کرده‌ به‌ برنامه‌ دارویی‌ منظم‌ خود بازگردید. مقدار دارو را دو برابر نکنید

باور غلط
استامینوفن از بین مسکن‌های موجود، به‌ ‌عنوان یک داروی ضددرد کم عارضه در میان مصرف کنندگان دارو شناخته شده است و در‌ ‌نتیجه این باور غلط، برخی افراد به صورت خودسرانه و بی‌رویه این دارو را مصرف‌ ‌می کنند، در حالی که این دارو در موارد مصرف با مقادیردرمانی نیز ایجاد عارضه‌ ‌کرده و در صورت مصرف بیش از حد و بی‌رویه و نیز خارج از کنترل، عوارض دارو به صورت‌ ‌بارز و برجسته ظهور می‌کند، لذا مصرف دارو باید با احتیاط و فقط در مواقع‌ ‌نیاز صورت گیرد.توجه داشته باشید که مصرف استامینوفن نباید بیش از ۱۰ روز ادامه یابد، مگر آنکه زیر نظر پزشک باشد‌.

کم یا زیاد
میزان مصرف توصیه شده برای بزرگسالان و بچه های بالای ۱۲ سال ۳۳۵ تا ۶۵۰ میلی گرم هر ۴ تا ۶ ساعت در صورت نیاز است.این میزان برای بچه‌های ۶ تا ۱۱ سال ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم ۳ تا ۴ بار در روز است. تعیین میزان مصرف دارو برای بچه‌های زیر ۶ سال باید با مشورت پزشک صورت گیرد. توجه داشته باشید که فرآورده‌های مختلف این دارو دارای مقادیر متفاوتی استامینوفن هستند.

آن روی سکه
استامینوفن عوارض جانبی کمی دارد. شایع‌ترین عارضه آن سبکی سر است. بعضی افراد ممکن است دردی در کمر احساس کنند. همچنین به طور نادر باعث بروز واکنش‌های آلرژیک می‌شود. هر فردی که پس از مصرف استامینوفن، جوش، تورم یا تنگی نفس پیدا کرد، باید مصرف دارو را قطع کرده و فوراً به پزشک مراجعه کند.دیگر اثرات جانبی نادر عبارتند از: زردی پوست یا چشم‌ها، خونریزی یا کبودی غیرمعمول، ضعف، خستگی، مدفوع سیاه یا خونی، ادرار خونی یا کدر و کاهش ناگهانی مقدار ادرار.
از کار افتادگی کبد

دانشمندان پس از آنکه معلوم شد مسکن استامینوفن یکی از علل عمده از کار افتادگی کبد در آمریکا بوده است، نسبت به عواقب مصرف زیاد این دارو هشدار داده‌اند. به گفته محققان موارد سالانه از کار افتادگی کبد در اثر مصرف استامینوفن از ۲۸ درصد در سال ۱۹۹۸ به ۵۱ درصد در سال ۲۰۰۳ افزایش یافته است. کارشناسان می‌گویند اعمال محدودیت بر فروش این دارو در انگلستان به کاهش موارد از کار افتادگی کبد در این کشور کمک کرده است.
گروه مطالعه از کارافتادگی حاد کبد در آمریکا، که با شرکت پژوهشگران از دانشگاه‌های مختلف این کشور تشکیل شد، داده های ۶۶۲ بیمار که در فاصله سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ به خاطر ازکارافتادگی حاد کبد بستری و درمان شده بودند را تجزیه و تحلیل کرد.از میان ۲۷۵ موردی که به مصرف استامینوفن مربوط می شد، ۴۸ درصد آنها غیرعمدی، ۴۴ درصد ناشی از تلاش برای خودکشی و باقی نامعلوم بود.معلوم شد افرادی که دچار مسمومیت غیرعمدی شده بودند چندین داروی مختلف که حاوی استامینوفن بوده است را مصرف کرده‌اند. محققان دریافتند که مصرف ۱۰ گرم استامینوفن در روز – معادل ۲۰ قرص ۵۰۰ میلی گرمی – می‌تواند باعث از کار افتادن کبد شود.

استامینوفن و آسم
در پژوهشی که از سوی موسسه ملی پژوهشی آزمایشی بهداشت و تغذیه دانشگاه ناتینگهام انگلیس صورت گرفته است، محققان دریافتند که مصرف دائم و بدون تجویز مسکن استامینوفن، خطر ابتلا به آسم و بیماری مزمن گرفتگی ریوی را افزایش داده و در صورت مصرف روزانه باعث آسیب فعالیت ریه‌ها می‌شود.
پژوهشگران حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ آمریکایی را طی سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴ از نظر میزان مصرف آسپرین، استامینوفن و ایبوپروفن مورد مطالعه قرار دادند. به گفته این محققان، مصرف میزان بالای استامینوفن میزان آنتی‌اکسیدان <گلوتاتیون> را در بافت شش‌ها کاهش می‌دهد که این امر منجر به آسیب ریه و بروز بیماری‌های تنفسی و آسم می‌شود. در این مطالعات در مورد سایر مسکن‌ها از جمله آسپرین و ایبوپروفن این نتایج به دست نیامد.

مصرف بیش از حد
مصرف بیش از حد استامینوفن سبب تهوع، استفراغ، تعریق و خستگی می‌شود. استامینوفن نباید بیش از ۴ گرم ۴۰۰۰(میلی گرم) در ۲۴ ساعت مصرف شود، چون ممکن است به کبد صدمه بزند.در صورتی‌ که‌ به‌ مصرف‌ بیش‌ از حد استامینوفن‌ شک‌ کردید، حتی‌ در صورت‌ عدم‌ وجود هرگونه‌ علامت‌ مسمومیت‌ از اورژانس‌ تقاضای‌ کمک‌ کنید. درمان‌ مسمومیت‌ باید هرچه‌ زودتر آغاز شود. در صورتی‌ که‌ درمان‌ مصرف‌ بیش‌ از حد‌ ‌استامینوفن‌ ظرف‌ ۲۴ ساعت‌ اول‌ آغاز نشود، ممکن‌ است‌ نتوان‌ از آسیب‌ کبدی‌ یا‌ ‌مرگ‌ جلوگیری‌ کرد‌.

تداخل دارویی
استامینوفن ممکن است با داروهای دیگر تداخل پیدا کند. در این حالت ممکن است اثر یک یا هر دو دارو تغییر کند یا عوارض جانبی داروها تشدید شود.
از جمله داروهایی که با استامینوفن تداخل دارند، می‌توان به الکل، ضد التهاب‌های‌‌ غیراستروئیدی (مانند آسپرین بروفنو … ) داروهای ضدبارداری خوراکی، فنی توئین ، وارفارین ، کلستیرامین، ایزونیازید و زیدو وودین اشاره کرد
. برای جلوگیری از بروز عوارض بهتر است قبل از استفاده همزمان استامینوفن با دیگر داروهای تجویز شده و یا بدون نسخه با یک پزشک مشورت کنید.

توصیه‌های آخر
فقط‌ به‌ مقدار توصیه‌ شده‌ توسط‌ پزشکتان‌ استامینوفن‌ مصرف‌ کنید‌.
‌برچسب‌ روی‌ دارو را بخوانید و از دستوراتش‌ پیروی‌ کنید‌.
‌استامینوفن را نباید بیش از ۱۰ روز ۵( روز در بچه ها) برای تسکین درد و بیش از سه روز برای کاهش تب استفاده کنید البته اگر با دستور پزشک باشد، مجاز هستید.
شیاف‌های استامینوفن‌ را در یک‌ جای‌ خنک‌ نگا ه‌ دارید،‌ ‌ولی‌ شیاف‌ و انواع‌ مایع‌ استامینوفن‌ (قطره‌ و شربت‌) را منجمد نکنید‌.
سیگار ممکن است با اثر استامینوفن تداخل کند. سیگاری ها ممکن است به مقادیر بیشتری از دارو نیاز داشته باشند اما نباید بیش از میزان توصیه شده روزانه مصرف کنند.
استامینوفن‌ را دور‌ ‌از دسترس‌ کودکان‌، دور از حرارت‌، نور مستقیم‌ و حرارت‌ مرطوب‌ نگاه‌ دارید (در‌ ‌چنین‌ شرایطی‌ استامینوفن‌ فاسد می‌شود.)
اگر استامینوفن‌ را به‌ سبب‌ درد، تب‌ یا گلودرد مصرف‌ می‌کنید در صورت باقی ماندن علائم یا بدتر شدن آنها با پزشک تماس بگیرید. از دو ترکیب حاوی استامینوفن به طور همزمان استفاده نکنید.
افرادی که به مقدار زیاد الکل مصرف می کنند باید حتی الامکان از مصرف این دارو پرهیز کنند چون مصرف همزمان الکل و استامینوفن خطر آسیب کبدی را به دنبال دارد.
استامینوفن‌ تاریخ‌ گذشته‌ را دور از دسترس‌ کودکان‌ در توالت‌ دور‌ ‌بریزید‌.‌ استامینوفن نتایج برخی از آزمایش‌های پزشکی را تغییر می دهد بنابراین باید مصرف آن را چند روز قبل از آزمایش مورد نظر قطع کرد.
برچسب‌ روی‌ سایر داروهای‌ بدون‌ نیاز به‌ نسخه‌ را بخوانید تا مطمئن‌ شوید که‌ در آنها استامینوفن‌ یا دارویی‌ که‌ با استامینوفن‌ تداخل‌ کند، وجود نداشته‌ باشد‌.
هر فردی که بیشتر از ۳ نوشیدنی الکلی در روز می نوشد، افرادی که بیماری کبدی یا کلیوی و یا عفونت کبدی دارند و زنان باردار یا شیرده باید تحت نظر پزشک استامینوفن مصرف کنند

منبعBIA2MODEL

نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 18:51 توسط حامدعطاری| |

1 تست جالب بيــــــنايى

این یک شوخی نیست، اگه بتونی از این چند امتحان سربلند بیرون بیایی، کار چشمات خیلی درسته!! …

می تونی حرف C رو پیدا کنی؟
می تونی C رو پیدا کنی؟ (تمرین خوبیه واسه چشم هات) آماده رفتن باش!
حالا!

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOOOOCOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

حالا که تونستی C رو پیدا کنی …
حالا ۶ رو پیدا کن

۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹
۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹
۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹
۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹
۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹
۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹
۹۹۹۹۶۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹
۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹
۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹
۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹
۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹
۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹

حالا که۶ رو پیدا کردی …
N رو پیدا کن (واقعا سخته!)

MMMMMMMMMMMMM
MMMMMMMMMMMMM
MMMMMMMMMMMMM
MMMMMMMMMMMMM
MMMMMMMMMMMMM
MMMMMMMMMMMMM
MMMMMMMMMMMMM
MMMNMMMMMMMMM
MMMMMMMMMMMMM
MMMMMMMMMMMMM

 

حالاکه راست میگی q رو پیدا کن ببینم!


PPPPPPPPPPPPPPPPP
PPPPPPPPPPPPPPPPP
PPPPPPPPPPPPPPPPP
PPPPPPPPPPPPPPPPP
PPPPPPPPPPPPPPPPP
PPPPPPPPPPPPPPPPP
PPPPPPPPPPPPPPPPP
PPPPPPPPPPPPPPPPP
PPPPPPPPPPPPPPPPP
PPPPPPPPPPPPPPPPP

دنبال چی میگردی؟!!!

x

x

x

این آخری سرکاری بود!!!

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 18:49 توسط حامدعطاری| |

کرایگ هایپر؛ نویسنده، محقق، مقاله‌نویس، مجری رادیو و تلویزیون و یک سخنران حرفه‌ای است. در ۲۵ سال گذشته، او با کارهایش به‌عنوان یک کارشناس حرفه‌ای موفقیت در حوزه‌های شخصی و اجتماعی معرفی شده. هاپیر یک سایت هم درباره سخنرانی موثر دارد که در آن نوشته: آ«من خواسته‌ام بخش‌های مهم کتاب‌های کمکی که تا به حال خوانده‌ام و تجربه‌هایی که در زندگی‌ام داشته‌ام را به صورت ۴۰ نکته کلیدی فشرده کنم و در اختیار دیگران بگذارم تا در هر زمان بتوانند آن را بخوانند. مطمئنا کتاب‌هایی که در سطح جهانی فروخته می‌شوند و درباره خودیاری هستند ممکن است برای بعضی‌ها قابل استفاده باشند ولی من مایلم چیزی بنویسم که برای همه مفید واقع شود.آ» حالا این شما و این هم ۴۰ توصیه کرایگ هایپر. بخوانید و قضاوت کنید.


۱) فرصت‌هایی را می‌بینند و پیدا می‌کنند که دیگران آنها را نمی‌بینند.
۲) از مشکلات درس می‌گیرند، در حالی که دیگران فقط مشکلات را می‌بینند.
۳) روی راه‌حل‌ها تمرکز می‌کنند.
۴) هوشیارانه و روشمندانه موفقیت‌شان را می‌سازند، در زمانی که دیگران آرزو می‌کنند موفقیت به سراغ‌شان آید.
۵) مثل بقیه ترس‌هایی دارند ولی اجازه نمی‌دهند ترس آنها را کنترل و محدود کند.
۶) سوالات درستی از خود می‌پرسند. سوال‌هایی که آنها را در مسیر مثبت ذهنی و روحی قرار می‌دهد.
۷) به ندرت از چیزی شکایت می‌کنند و انرژی‌شان را به خاطر آن از دست نمی‌دهند. همه چیزی که شکایت کردن باعث آن است فقط قرار دادن فرد در مسیر منفی‌بافی و بی‌ثمر بودن است.
۸) سرزنش نمی‌کنند (واقعا فایده‌اش چیست؟) آنها مسوولیت کارهایشان و نتایج کارهایشان را تماما به عهده می‌گیرند.
۹) وقتی ناچارند از ظرفیتی بیش از حد ظرفیت‌شان استفاده کنند همیشه راهی را برای بالا بردن ظرفیت‌شان پیدا می‌کنند و بیشتر از ظرفیت‌شان از خود توقع دارند. آنها از آنچه دارند به نحو کارآمدتری استفاده می‌کنند.
۱۰) همیشه مشغول، فعال و سازنده هستند. هنگامی که اغلب افراد در حال استراحت هستند آنها برنامه‌ریزی می‌کنند و فکر می‌کنند تا وقتی که کارشان را انجام می‌دهند استرس کمتری داشته باشند.
۱۱) خودشان را با افرادی که با آنها هم‌فکر هستند متحد می‌کنند. آنها اهمیت و ارزش قسمتی از یک گروه بودن را می‌دانند.
۱۲) بلندپرواز هستند و دوست دارند حیرت‌انگیز باشند. آنها هوشیارانه انتخاب می‌کنند تا بهترین نوع زندگی را داشته باشند و نمی‌گذارند زندگی‌شان اتوماتیک‌وار سپری شود.
۱۳) به وضوح و دقیقا می‌دانند که چه چیزی در زندگی می‌خواهند و چه نمی‌‌خواهند. آنها بهترین واقعیت را دقیقا برای خودشان مجسم و طراحی‌ می‌کنند به جای اینکه صرفا تماشاگر زندگی باشند.
۱۴) بیشتر از آنکه تقلید کنند، نوآوری می‌کنند.
۱۵) در انجام کارهایشان امروز و فردا نمی‌‌کنند و زندگی‌شان را در انتظار رسیدن بهترین زمان برای انجام کاری از دست نمی‌دهند.
۱۶) آنها دانش‌آموزان مدرسه زندگی هستند و همواره برای یادگیری روی خودشان کار می‌کنند. آنها از راه‌های مختلفی مثل تحصیلات آموزشگاهی، دیدن و شنیدن، پرسیدن، خواندن و تجربه کردن یاد می‌گیرند.
۱۷) همیشه نیمه پر لیوان را می‌بینند و توانایی پیدا کردن راه درست را دارند.
۱۸) دقیقا می‌دانند که چه کاری باید انجام دهند و زندگی‌شان را با از شاخه‌ای به شاخه‌ای دیگر پریدن از دست نمی‌دهند.
۱۹) ریسک‌های حساب‌شده‌ای انجام می‌دهند؛ ریسک‌های مالی، احساسی و شغلی.
۲۰) با مشکلات و چالش‌هایی که برایشان پیش می‌آید سریع و تاثیرگذار روبه‌رو می‌شوند و هیچ‌وقت در مقابل مشکلات سرشان را زیر برف نمی‌کنند. با چالش‌ها روبه‌رو می‌شوند و از آنها برای پیشرفت خودشان بهره می‌برند.
۲۱) منتظر قسمت و سرنوشت و شانس نمی‌مانند تا آینده‌شان را رقم بزند. آنها بر این باورند که با تعهد و تلاش و فعالیت، بهترین زندگی را برای خودشان می‌سازند.
۲۲) وقتی بیشتر مردم کاری نمی‌کنند؛ آنها مشغول فعالیت هستند. آنها قبل از اینکه مجبور به کاری بشوند، عمل می‌کنند.
۲۳) بیشتر از افراد معمولی روی احساسات‌شان کنترل دارند. آنها همان احساساتی را دارند که ما داریم ولی هیچ‌گاه برده احساسات‌شان نمی‌شوند.
۲۴) ارتباط‌گرهای خوبی هستند و روی رابطه‌ها کار می‌کنند.
۲۵) برای زندگی‌شان برنامه دارند و سعی می‌کنند برنامه‌شان را عملی کنند. زندگی آنها از کارهای برنامه‌ریزی نشده و نتایج اتفاقی عاری است.
۲۶) در زمانی که بیشتر مردم به هر قیمتی می‌خواهند از رنج کشیدن و بودن در شرایط سخت اجتناب کنند، افراد موفق قدر و ارزش کار کردن و بودن در شرایط سخت را می‌فهمند.
۲۷) ارزش‌های زندگی‌شان معلوم است و زندگی‌شان را روی همان ارزش‌ها بنا می‌کنند.
۲۸) تعادل دارند. وقتی از لحاظ مالی موفق هستند، می‌دانند که پول و موفقیت مترادف نیستند. آنها می‌دانند افرادی که فقط از نظر مالی در سطح مطلوبی قرار دارند، موفق نیستند. این در حالی است که خیلی‌ها خیال می‌کنند پول همان موفقیت است. ولی آنها دریافته‌اند که پول هم مثل بقیه چیزها یک وسیله است برای دستیابی به موفقیت.
۲۹) اهمیت کنترل داشتن روی خود را درک کرده‌اند. آنها قوی هستند و از اینکه راهی را می‌روند که کمتر کسی می‌تواند برود، شاد می‌شوند.
۳۰) از خودشان مطمئن هستند و به احساسات ناشی از اینکه کجا زندگی می‌کنند و چه دارند و چه طور به نظر می‌رسند، توجهی ندارند.
۳۱) دست و دل باز و مهربان هستند و از اینکه به دیگران کمک می‌کنند تا به خواسته‌هایشان برسند خوشحال می‌شوند.
۳۲) متواضع هستند و اشتباهات‌شان را با خوشحالی می‌پذیرند و به راحتی عذرخواهی می‌کنند. آنها از توانایی‌هایشان خاطر جمع هستند ولی به آن مغرور نمی‌شوند. آنها خوشحال می‌شوند که از دیگران بیاموزند و از اینکه به دیگران کمک می‌کنند تا خوب به نظر برسند بیشتر از کسب افتخارات شخصی‌شان لذت می‌برند.
۳۳) انعطاف‌پذیر هستند و تغییر را غنیمت می‌شمارند. وقتی وضعیتی پیش می‌آید که عادت‌ها و آسایش روزمره‌شان را بر هم می‌زند از آن استقبال می‌کنند و با آغوش باز وضعیت جدید و ناشناس را می‌پذیرند.
۳۴) همیشه سلامت جسمانی خود‌شان را در وضعیت مطلوبی نگه می‌دارند و می‌دانند که بدنشان خانه‌ای است که در آن زندگی می‌کنند و به همین خاطر، سلامت جسمانی برای آنها خیلی مهم است.
۳۵) موتور بزرگ و پرقدرتی دارند. سخت کار می‌کنند و تنبلی نمی‌کنند.
۳۶) همیشه منتظر بازتاب کارهایشان هستند.
۳۷) با افراد بدذات و غیرموجه نشست و برخاست نمی‌کنند.
۳۸) وقت‌شان و انرژی‌شان را روی وضعیت‌هایی که از کنترل‌شان خارج‌ است صرف نمی‌کنند.
۳۹) کلید خاموش روشن دارند. می‌دانند چگونه استراحت کنند و ریلکس شوند. از زندگی‌شان لذت می‌برند و سرگرم می‌شوند.
۴۰) آموخته‌هایشان را تمرین می‌کنند. درباره تئوری‌های عجیب و غریب خیالبافی نمی‌کنند بلکه واقع‌بینانه زندگی می‌کنند

منبعBIA2MODEL

نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 18:46 توسط حامدعطاری| |

وقتی عصبی می شویم حالت خاصی به ما دست می دهد که برای آرامتر شدن خود متوسل به آن کارها می شویم، اما باید بدانیم که آسیبهایی در مدت زمان به ما وارد خواهد شد که جبران آن خیلی سخت تر از ترک این عادت هاست.

 

دندان قروچه:
دندان قروچه معمولا یک عادت ناخودآگاه است که در دندان‌های جلو و عقب یا دندان‌های کناری به وجود می‌آید. برخی افراد وقتی عصبی و ناراحت می‌شوند. سعی می‌کنند با ساییدن دندان‌هایشان به هم خود را آرام کنند.
آسیب های وارده
دندان قروچه اغلب در حین خواب رخ می‌دهد و وقتی خواب سبک‌تر می‌شود، این حالت کم‌کم از بین می‌رود. دندان قروچه در خواب معمولا چند ثانیه طول می‌کشد، اما برخی افراد این عادات نادرست را تا ۳۰دقیقه ادامه می‌دهند و همین امر باعث می‌شود تا آسیب بیشتری به دندان‌ها برسد. می‌توانید با استفاده از محافظ دندان و دهان، دندان قروچه در خواب را متوقف کنید. دندان قروچه باعث پارگی رباط‌هایی می‌شود که دندان را در استخوان نگه می‌دارند، علاوه بر این باعث استرس و خستگی عضلانی که مسئول بسته شدن دهان هستند، می‌شود. ماساژ این محدوده باعث می‌شود تا گرفتگی و فشار آن برطرف شود. سعی کنید حتی در طول روز نیز دندان‌های بالا و پایین خود را از هم دور نگه دارید.
شکستن انگشتان
گاهی افراد حتی از صدایی که از شکستن انگشتان به گوش می‌رسد، لذت می‌برند، این صدا از هوای میان بندهای انگشت ایجاد می‌شود. این افراد بر این باورند که با این عمل استرس آنها از بین می‌رود و احساس خوبی پیدا می‌کنند. با این کار، پوشش مفصلی که مفصل بند انگشتان را می‌پوشاند حاوی مایعی به نام سینوویال است که مفصل‌ها را چرب و مغذی نگاه می‌دارد. علاوه بر این این مایع حاوی گازهای محلولی مثل اکسیژن، نیتروژن و دی‌اکسیدکربن است. فشاردادن بند انگشتان، فشاردادن پوشش (کپسول) مفصلی را کاهش می‌دهد و همین امر باعث می‌شود تا گازهای محلول سریعا رها شوند و صدا تولید شود.
آسیب های وارده :
این صدای تولید شده، شاید خوشایند باشد، اما آسیب ناشی از آن بسیار ناخوشایند است و صدای تولیدشده نیز برای اطرافیان ناخوشایند است. افرادی که عادت به انجام این حرکت دارند، شاید در طول روز بیش از ۲۰۰مرتبه این کار را انجام دهند. معمولا اگر این عادت در دوران کودکی ایجاد شود، خود به خود با رشد کودک برطرف خواهد شد. اما معمولا در دوران بزرگسالی ترک این  عادت مشکل‌ساز می‌شود و شخص قادر نیست، خود را کنترل کند و برای ترک عادت باید به یک رفتار درمان مراجعه کند.
ساییدن پاها به هم:
بسیاری از افراد در حالت عصبی و تحت استرس، پاهای خود را به می‌سایند و یا پاهای خود را تکان می‌دهند. با توجه به نوع نشستن این عادت می‌تواند به سلامت بدن صدمه وارد کند. اگر به گونه‌ای می‌نشیند که یک پا را روی دیگری می‌اندازید، فشار بدن به جای اینکه بین استخوان‌های کفل پخش شود،‌ فقط فشار روی یک طرف خواهد بود. شانه‌ها در حالت تعادل نخواهند بود و گردن برای  اینکه سر را مستقیم نگه دارد باید فشار بیشتری تحمل کند. شاید در این حالت احساس آرامش داشته باشید، اما نمی‌دانید که حالات مختلف نشستن چقدر می‌تواند روی سلامت بدن تأثیرگذار باشد.

 

آسیب های وارده
در کوتاه مدت، این نحوه نشستن می‌تواند روی اعصاب سیاتیک که از ستون فقرات تا کفل و پایین پاها کشیده شده‌اند. اثر بگذارد. این فشار به عصب‌ها می‌تواند از باعث کاهش جریان و گردش خون و در نهایت به بی‌حسی و گزگز پاها منتهی شود. علاوه بر این ممکن است باعث تحریک عصب‌ها شود، شرایطی که برای ترمیم و بازسازی به هفته‌ها زمان نیاز دارد. اگر این عادت متناوب و مکرر باشد، کمردرد و گردن‌درد را نیز به دنبال خواهد داشت. سردرد و دیگر دردهای عضلانی نیز می‌تواند از عواقب این  عادت نادرست باشد. به این افراد توصیه  می‌شود، راه‌های صحیح نشستن را یاد بگیرند و در طول روز بارها حالت نشستن و حالات بدن خود را بررسی کنند. اگر شرایط وخیم شود، احتیاج به انجام حرکات ورزشی، کششی و یا درمان‌های خاص دارید.
ناخن جویدن:
عادت به ناخن جویدن معمولا در دوران کودکی شکل می‌گیرد. هر چقدر ظاهر ناخن ناهموارتر شود. تمایل به ناخن جویدن بیشتر می‌شود و حتی سراغ بافت‌های اطراف ناخن می‌روید و به آنها نیز آسیب می‌رسانید.
آسیب های وارده
وقتی افراد ناخن را تا بستر ناخن می‌جوند، پوست ملتهب می‌شود، زیرا ناخن و کوتیکول در نگهداری آب و خارج کردن قارچ‌ها و باکتری‌ها با هم همکاری دارند و جراحت به این منطقه می‌تواند در سیستم عملکرد آنها اختلال ایجاد کند. با گذشت زمان ناخن جویدن می‌تواند باعث تضعیف ناخن‌ها شود و به آنها آسیب برساند. افرادی که ناخن می‌جوند، با وجود هشدار دوستان و آقایان، اغلب قادر به ترک این عادت نیستند. برای ترک این عادت باید دستان خود را همیشه تمیز نگه دارید و با دستکش آنها را بپوشانید و در صورت امکان از محصولات موجود در بازار که با لایه‌ای تلخ روی ناخن را می‌پوشانند، استفاده کنید.
بازی کردن با موها و کشیدن موها:
گاهی اوقات افراد وقتی عصبی و ناراحت هستند، شروع می‌کنند به کشیدن موهایشان و این عادت اگر دائما انجام بگیرید، به مو آسیب وارد می‌کند. حتی اتفاق می‌افتد که افراد این عادت را به طور پنهانی انجام دهند، مثلا وقتی در محل کار خود حضور دارند، در اتاق خود را ببندند و این کار را انجام دهند. انجام این کار به این افراد آرامش می‌دهد و کمی از خشم و اضطراب آنها را کم می‌کنند.
آسیب های وارده
کشیدن موها می‌توانند باعث کچلی منطقه​ای از سر و موها شود و به مرور زمان فولیکول‌های مو آسیب می‌بینند و حتی گاهی ریشه مو را از بین می‌برد، بهترین راه برای مقابله با این عادت استفاده ا روش‌های رفتار درمانی است و باید هر چه زودتر این عادت را کنار بگذارید.
جویدن مداد و خودکار:
آیا می‌دانید، این قلم یا مداد قبلا کجا قرار داشته است و چقدر می‌تواند آلوده باشد، با جویدن ته مداد و به دهان بردن خودکار، مقادیر فراوان جرم و میکروب را وارد دهان و بعد وارد بدن خود می‌کنید. در برخی افراد جویدن و مکیدن اشیا یک عادت ثابت است که به محض ناراحتی و عصبی شدن این عادت را انجام می‌دهند.
آسیب های وارده
اشیا در تماس با دست افراد مختلف و قرارگرفتن در سطوح مختلف آلوده می‌شوند و هزارها میکروب را با خود حمل می‌کنند، وقتی این اشیا را وارد دهان خود می‌کنید، هزارها بلکه میلیون‌ها میکروب را وارد بدن خود می‌کنید و ابتلا به اسهال و استفراغ رایج‌ترین بیماری ناشی از این عادت نادرست است. به افراد توصیه می‌شود دائما دستان خود را بشویید تا در حد امکان از آلوده شدن اشیا مثل دستگیره‌های در، مداد، خودکار، میز و یا کیبورد کامیپوتر جلوگیری شود. سعی کنید به جای جویدن مداد و خودکار سر خود را به چیز دیگری مثل نوشیدن قهوه یا چای گرم کنید.
دست زدن به صورت:
دختران نوجوان اغلب وقتی عصبی می‌شوند و یا با شرایط استرس‌زایی مواجه می‌کنند، شروع می‌کنند به دست زدن به صورت‌شان و یا فشاردادن جوش‌های صورت و گاهی نمی‌توانند این رفتار عصبی خود را کنترل کنند. گاهی وقتی سیستم اعصاب تحریک می‌شود، خارش یا سوزش روی صورت ایجاد می‌شود و همین امر باعث می‌شود نادرست به سوی صورت برود. برخی نوجوانان حتی هنگام خواب نیز دستان خود را از روی صورت برنمی‌دارند.
آسیب های وارده
این کار گاهی باعث مسدود شدن منافذ و آکنه‌های صورت می‌شود. این لمس کردن جوش‌های چرکی و فشاردادن آنها باعث ایجاد جای اسکار و زخم و یا حتی ایجاد لک روی پوست می‌شود. حتی گاهی در ناحیه مورد نظر خونریزی هم دیده می‌شود. اگر جای زخم ایجاد شود و زخم باز باشد، دست زدن به آنها حتی باعث عفونت می‌شود، زیرا معمولا دست آلوده است و میکروب‌ها را وارد جای زخم می‌کند. به افرادی که عادت به انجام این کار دارند توصیه می‌شود که همیشه ناخن‌های خود را کوتاه نگه دارند و تا حد امکان سعی کنند، سر خود را به چیز دیگری گرم کنند. اگر قادر به ترک این عادت نیستند به یک رفتاردرمان حاذق مراجعه کنید تا با انجام تکنیک‌های پیشنهادی او این عادت نادرست را ترک کنید.
سیگار کشیدن:
اگر همچنان به سیگار کشیدن ادامه می‌دهید و فکر می‌کنید که سیگار به شما آرامش می‌دهد،‌ بیشتر فکر کنید. نیکوتین ماده‌ای اعتیادآور در سیگار است که باعث می‌شود که حس شادی به شما دست بدهد.اما نیکوتین دارویی محرک است که باعث می‌شود بیشتر عصبانی شوید. نیکوتین باعث افزایش سطح هورمون دوپامین (هورمون شادی‌آور) می‌شود. از طرفی دیگر، در صورت مصرف برای اینکه بتوانید نیکوتین اعتیادآور را به مقدار کافی در سیستم بدن خود نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که مقادیر فراوانی دوپامین در بدن شما ترشح شده است، باید حتما سیگار بکشید و در صورت عدم سیگار تصور می‌کنید که حالت عصبی و افسرده دارید.
آسیب های وارده
اصلی‌ترین خطری که افراد سیگاری را تهدید می‌کند، سرطان ریه و بیماری‌های ریوی و تنفسی است. اما خطر به همین جا ختم نمی‌شود، سیگار می‌تواند روی اندام‌های مختلف و بافت‌های مختلف بدن تأثیر منفی به جای بگذارد و سلامت عمومی را به مخاطره بیندازد. بهتر است  با کمک یک مشاور و استفاده از برخی داروها همین الان اقدام به ترک سیگار کنید و این اعتیاد را کنار بگذارید

منبع:BIA2MODEL

نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 18:43 توسط حامدعطاری| |

 

strawberry3 روزی 8 عدد توت فرنگی بخورید

تاریخچه

حتما می‌‌دانید که این میوه در خانواده بزرگ توت‌‌ها جای دارد.

این توت همان‌ طور که از نامش پیداست، زادگاه اروپایی دارد و در قرن چهاردهم به طور وحشی در فرانسه می‌روییده و مصارف دارویی داشته تا این که کم‌‌کم به مزارع راه یافت.

در جنگل‌های شمال ایران نوع وحشی آن به وفور یافت می‌‌شود، زیرا توت‌فرنگی برای رویش به هوای خنک و آب فراوان نیاز دارد و نواحی شمالی کشور این شرایط را فراهم می‌‌کند.

خواص تغذیه‌ای

فصل برداشت این میوه از اردیبهشت ماه تا اوایل تیر ماه است، یعنی زمانی که هوا خیلی هم گرم نشده باشد. اما همین دوران کوتاه را نیز باید غنیمت شمرد، زیرا این میوه منبع کاملی از مواد مغذی ارزشمند است.

خوردن 8 عدد توت‌فرنگی متوسط ، 40 درصد از نیاز روزانه افراد به ویتامین ث، 12 درصد از نیاز روزانه به فیبر، 6 درصد از نیاز روزانه به فولات و 210 میلی‌گرم پتاسیم را تأمین خواهد کرد، در حالی که فقط 45 کالری انرژی دارد و به دلیل نداشتن سدیم (نمک)، کلسترول و سایر اسیدهای چرب اشباع، ضرر و زیانی را متوجه مصرف‌‌کننده‌اش نخواهد کرد.

علاوه بر موارد یاد شده، مطالعات اخیر نشان داده‌اند که این میوه دارای ترکیباتی به نام فیتوکمیکال است که در این گروه فلاوونوئیدها، آنتوسیانیدین‌ها و اسید فنولیک و الاژیک جای می‌‌گیرند که دریافت آن‌ها از طریق مواد غذایی و به خصوص این میوه، احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمنی مانند انواع سرطان‌، بیماری‌های قلبی-عروقی و متابولیکی را کاهش می‌دهند.

یک دنیا خاصیت

حتما از خودتان می‌پرسید که وجود مواد مغذی یاد شده، چه فوایدی را برای مصرف‌کننده‌اش دارد؟

ویتامین C

دریافت مقادیر بالای ویتامین C که در دسته آنتی‌اکسیدان‌ها است، از فعالیت رادیکال‌‌های آزاد جلوگیری کرده و روند پیری را در بدن به تأخیر می‌اندازد. به این دلیل است که خوردن این میوه به خصوص برای سیگاری‌‌ها و یا افرادی که در شهرهای آلوده زندگی می‌کنند، توصیه می‌شود، زیرا این ویتامین از اثرات مخرب سموم محیطی را در بدن به خصوص در بافت‌های حساس جلوگیری می‌کند.

به علاوه، ویتامین C در ساختن پروتئینی به نام کلاژن دخالت دارد که با افزایش ساخت این پروتئین، امکان ترمیم بافت‌های آسیب‌ دیده فراهم می‌‌شود.

پتاسیم

پتاسیم سبب کاهش فشار خون شده و خطر بروز سکته را به خصوص در افراد مستعد کاهش می‌دهد. مطالعات نشان داده‌اند افرادی که روزانه مقادیر زیادی از این میوه را مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که به خوردن این میوه توجه نمی‌کنند، سه برابر کمتر به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند.

همچنین فیبر بالای این میوه به کاهش کلسترول خون کمک کرده و از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند.

فولات

فولات موجود در این میوه نیز برای دوران بارداری بسیار مهم است و از عقب ماندگی‌های مادرزادی در این دوران جلوگیری می‌کند. به علاوه، این ماده مغذی نیز مانند سدی در برابر بیماری‌‌های عروق کرونر و سرطان روده بزرگ عمل می‌‌کند، از این رو، به خانم‌‌های بارداری که البته به حساسیت دچار نیستند، توصیه می‌شود که به طور مرتب این میوه را میل کنند.

مراقب موارد زیر باشید:

آلودگی

نکته مهمی‌ که درباره توت‌‌فرنگی باید در نظر داشت این است که به علت تماس این میوه با خاک و کود، احتمال آلودگی آن زیاد است، لذا باید آن را به دقت شست و سپس مصرف کرد.

حساسیت

این میوه نیز مانند بسیاری از مواد غذایی آلرژی‌‌زا، در افراد حساس، ایجاد آلرژی می‌کند و از علایم آن می‌‌توان به اگزما، دانه‌‌های قرمز روی پوست، سردرد، آبریزش بینی، ریزش اشک، سرگیجه و حتی اختلالات گوارشی (مانند استفراغ) اشاره کرد که در این موارد توصیه می‌شود بی‌هیچ شکی این میوه مصرف نشود، به خصوص در کودکان زیر یک سال.

همچنین در افراد مبتلا به ناراحتی‌‌های پوستی، ممکن است مشکل پوستی‌‌شان را تشدید کند.

توت‌فرنگی به علت داشتن اسید سالسیلیک، در بعضی اشخاص، کبد و مثانه را تحریک کرده و جوش‌‌هایی شبیه کهیر ایجاد می‌کند. از این رو، افراد باید به واکنش‌های بدن‌شان بعد از مصرف این میوه دقت کنند.

مشکلات دیگر

کسانی که معده‌ای حساس دارند، یا مبتلا به بیماری آسم هستند، بهتر است از خوردن توت‌فرنگی پرهیز کنند، زیرا ممکن است بیماری‌شان را تشدید کند.

نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 18:41 توسط حامدعطاری| |

کندر و خواص آن

 

کندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به ٣ صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود.

خانم‌های باردار مراقب باشند

باوری وجود دارد که مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آنها می‌شود. این نکته صحیح است اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از ٣ ماه موجب بیش‌فعالی کودک آنها شده و این مسئله در آینده آنها را با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کند. بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند که برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می‌کند و این یک ماه باید بعد از ۴ ماهگی جنین صورت گیرد.

یک نسخه برای ٣ بیماری

درمانگران طب سنتی برای درمان خواب‌آلودگی و بی‌حالی ناشی از تجمع بلغم در بدن، نسخه‌ای دارند که به کمک آن می‌توان بلغم زائد بدن را دفع کرد و به درمان بی‌خوابی و حتی بوی بد دهان پرداخت. برای تهیه این نسخه کافی است یک نخود کندر را با یک نخود مصطکی و یک فندق سقز ترکیب کرده و آن را بجوید. برای تهیه این مواد می‌توانید به داروخانه‌های گیاهی در سطح شهر مراجعه کرده و با تهیه این مواد و جویدن آن بی‌خوابی خود را درمان کنید. علاوه‌بر این همین نسخه می‌تواند ترکیب بسیار مناسبی برای افرادی باشد که به کمر درد یا درد مفاصل از قبیل درد زانو مبتلا هستند. مصرف این نسخه موجب کاهش و تسکین دردهای مفصلی نیز می‌شود.

تاثیر کندر در درمان پوست خشک

افرادی که پوست خشک و زبر دارند، می‌توانند از این نسخه برای بهبود خشکی پوست خود بهره‌ ببرند. این افراد کافی است ٢ نخود کندر را درون روغن بادام حرارت دهند تا زمانی که کندر درون روغن حل شود. پس از آن اجازه دهید که روغن سرد شود و از آن برای ماساژ پوست دست یا بدن‌تان استفاده کنید. این روغن تاثیر بسیار زیادی در بهبود خشکی پوست‌تان خواهد داشت.

تسکین اعصاب و تپش قلب با کندر

درمانگران طب سنتی ایران معتقدند، ماساژ ستون فقرات با کمک روغن کنجدی که در آن کندر حل شده باشد برای تسکین اعصاب و آرام‌بخشی بیمار بسیار موثر است. برای تهیه این روغن کافی است به اندازه سرانگشت کندر را درون روغن کنجد انداخته و روغن را روی حرارت بگذارید تا کندر حل شود. پس از خنک شدن این روغن آن را روی ستون فقرات ماساژ دهید، علاوه بر تسکین اعصاب و ریلکسی، این ماساژ موجب بهبود تپش قلب و تسکین افرادی که دچار ریزش قلب شده‌اند می‌شود.

از خواص کندر چه می‌دانید؟

کندر علاوه‌ بر خواص درمانی که در تسکین دردهای مفصلی، افزایش میزان هوش کودکان دارد خواص کم‌نظیر دیگری دارد که به برخی از کاربردی‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

خوردن صمغ کندر موجب بهبود خش صدا و صاف شدن آن می‌شود. این صمغ گیاهی با کاهش خلط و ترشحات حلقی خشونت صدا را برطرف می‌کند.

تجویز کندر به‌صورت خوراکی موجب کاهش خونریزی شدید در خانم‌هایی که خونریزی‌های بسیار شدید درسیکل قاعدگی دارند، می‌شود.

درمانگران طب سنتی بر این باورند که مصرف کندر در افراد مبتلا به اسهال و افرادی که دچار تب و استفراغ هستند بسیار موثر است.

بسیاری از درمانگران بر این باورند، افرادی که بد زخم هستند و زخم‌های‌شان در مدت زمان بیشتری خوب می‌شود با مکیدن یا جویدن یک نخود کندر به‌صورت روزانه به‌مدت ٣ تا ۴ روز می‌توانند به درمان سریع‌تر زخم‌ها کمک کنند.

نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 18:39 توسط حامدعطاری| |

 عکس   حل مشکل بی خوابی با یک جوشانده خانگی

 

جوشانده‌ی زیرفون، مفید برای بی‌خوابی
 آیا بی‌خوابی دارید یا از اختلالات خواب رنج می‌برید؟

اگر بی‌خوابی دارید یا از اختلالات خواب رنج می‌برید و می‌خواهید شب آرامی بگذرانید یک فنجان جوشانده‌ی زیرفون یا تیول می‌تواند کارساز باشد. گل‌های درخت زیرفون مرکب از الکل‌های ترپنیک و ترکیبات آلی هستند و این ترکیبات مسکن و آرام بخش سیستم عصبی مرکزی‌اند.
طریقه‌ی مصرف: مقداری گل زیرفون را به مدت ۵ دقیقه در آب جوش دم کنید و تا زمانی که بی‌خوابی‌تان رفع نشده باشد قبل از شام و قبل از رفتن به رختخواب یک فنجان از این جوشانده میل کنید.

زیرفون از لحاظ دارویی ۲ گونه آن به نام‌های علمی Tilia sylvestris Desf و Tilia grandifolia Ehrh مورد توجه می‌باشد.
نام‌های دیگر آن: زیزفون، زیرفون برگ‌ریز و زیرفون برگ درشت می‌باشد.

۱٫ دمکرده این گیاه آرام‌بخش و ضدتشنج می‌باشد ۲ گرم از گل این گیاه را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده روزی ۳ فنجان بنوشند.

۲٫ جهت التهاب مخاط دهان ۳ گرم در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده غرغره شود.

۳٫ جهت آرام‌بخش و فرح‌بخشی روان ۵۰ گرم گل زیرفون را در ۱۰ لیتر آب‌جوش به مدت یک ساعت دم‌کرده سپس در وان ریخته در آن استراحت کنند.

۴٫ جهت تب‌های شدید از دمکرده گل زیرفون می‌دهند باعث تعرق زیاد می‌باشد و تب از بین می‌برد ۲ گرم در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش ۱۰ دقیقه دم‌کرده روزی ۳ فنجان بنوشند.

۵٫ جهت سرفه‌های مزمن، خلط سینه، زکام نزله‌ای ۲ گرم زیرفون را در ۳۰۰ سی‌سی آب جوشانده روزی ۳ فنجان بنوشند.

منبعBIA2MOBAIL

نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 18:29 توسط حامدعطاری| |

 عکس   کارهای لازم برای خرید موبایل دست دوم

 

هنگام خرید گوشی موبایل دست دوم به این نکات توجه کنید…..

 

  1. به هیچ عنوان گوشی بدون جعبه را خریداری نکنید.
  2. توجه کنید شماره سریال حک شده روی جعبه با شماره سریال موبایل یکسان باشد.
  3. حتما موقع خرید گوشی دست دوم ۲۴ ساعت برای تست از فروشنده مهلت بگیرید.
  4. برای تست باطری گوشی . موبایل را با فاصله زمانی کوتاه چندین باز پشت سر هم خاموش و روشن کنید . اگر شارژ گوشی ثابت ماند یا حداکثر یک مقدار خیلی کم کاهش یافت باطری سالم است و در غیر این صورت باطری ایراد دارد.
  5. قبل از خرید گوشی دست دوم قیمت نو آن را نیز بپرسید زیرا بعضی از گوشی های موبایل قیمت نو اختلاف خیلی کمی با دست دوم دارد و بهتر نو را بخرید.
  6. بهتره گوشی را به نمایندگی یا یک متخصص نشان دهید و قیمت پیشنهادی را از او بخواهید.               منبع BIA2MODEL
نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 18:27 توسط حامدعطاری| |

راهنمای خرید گوشی موبایل

 عکس   راهنمای خرید گوشی موبایل

 

  1. علاوه بر زیبایی به استحکام بدنه موبایل توجه کنید.
  2. حافظه داخلی گوشی حتی با امکان ارتقاع نباید خیلی کم باشد
  3. در خرید گوشی های جدید به کیفیت صدا و در خرید گوشی قدیمی به زنگ های انها توجه کنید چون قابل بروز کردن و تغییر نیست.
  4. موبایلی را بخرید که فرمت های صوتی و تصویری بیشتری را پشتیبانی کند.
  5. اگر نرم افزار خاصی را مورد نظر دارد حتما بپرسید که امکان نصب ان می باشد یا نه ؟
  6. به شبکه های ارتباطی و امکان نصب حافظه خارجی و امکان ذخیره فایل های دریافتی بلوتوث نیز توجه کنید.
  7. همیشه از نمایندگی خرید کنید.
  8. گوشی موبایل برای فعال شدن نیاز به برنامه ای ندارد و هنگام خرید لازم نیست فروشنده برنامه ای را اجباری روی گوشی نصب کند.
  9. گوشی های جاوا ویروس نمیگیرند ولی بعضی از گوشی های سیمبین نیاز به انتی ویروس دارند.
  10. حتم یادتون باشه از فروشنده بابت تست باطری و گوشی به مدت ۴۸ ساعت اجازه بگیرید
  11. قبل خرید از چند جا قیمت بگیرید و قطعات را از نظر کیفیت مقایسه کنید.
  12. به عمر باطری . صفحه نمایش خوب . میزان همخوانی با فعالیت روزانه شما و کار کردن اسان با گوشی نیز توجه کنید
  13. منبع BIA2MODEL
نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 18:23 توسط حامدعطاری| |

به گزارش سایت بیاتومدل .کام -

فرز-هفته پیش در خبرها خواندید که به زودی سرویس ذخیره‌سازی آنلاین گوگل موسوم به گوگل درایو معرفی خواهد .
گوگل درایو سرویسی است که ۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی مجانی را در اختیار کاربران قرار می دهد و البته قابلیت ارتقا تا ۱۶ ترابایت وجود خواهد داشت، اگر هزینه های ماهیانه آن را پرداخت نمایید

سرانجام پس از روزها حدس و گمان درباره سرویس خدمات ابری گوگل، این شرکت Google Drive را معرفی کرد.

امکاناتی که گوگل برای گوگل درایو در نظر گرفته ، این سرویس را جذاب تر و انعطاف پذیر تر از سرویس های مشابه مثل DropBox , SkyDrive و … کرده !

051901921326579788532 ویژگی های سرویس Google Drive

ویژگی های سرویس Google Drive :
5 گیگابایت فضای ابری رایگان
آپتایم ۹۹٫۹% ؛ همیشه و همجا در دسترس
فضای بسیار امن برای فایل های شخصی
امکان اشتراک گذاری فایل ها با دوستان
بحث و گفتگو پیرامون فایلها
جستجوی بسیار قدرتمند فایلها
امکان نمایش فرمت های مختلف فایلها !
امکان استفاده از نرم افزار ها؛بدون نیاز به نصب و بصورت آنلاین !
بازگشت پذیری تغییرات

گوگل درایو با استفاده از قابلیت OCR می تواند متن های داخل تصاویر و اسناد اسکن شده را تشخیص دهد. با گوگل درایو می توان ۳۰ نمونه فایل مختلف را از طریق مرورگر باز نگه داشت، حتی اگر شما نرم افزار مورد نیاز برای انجام این کار را در اختیار نداشته باشید، فایلهایی مانند پی دی اف، ویدئوها و تصاویر مختلف .

گوگل در مورد این سرویس قول داده که در ۹۹.۹ درصد از زمانها در دسترس باشد، پس می توان با اطمینان اسناد مورد نظر را در آنجا نگه داشت. اگر شما فضای ذخیره سازی بیشتر از ۵ گیگابایت نیاز دارید، گوگل بسیار خوشحال می شود تا فضای بیشتری را به شما بفروشد. ۲۵ گیگابایت با قیمت ۲.۴۹ دلار در ماه، ۱۰۰ گیگابایت با قیمت ۴.۹۹ دلار در ماه و ۱ ترابایت با قیمت ۴۹.۹۹ دلار در ماه قیمت خواهد داشت.

گوگل با ارائه ۵ گیگابایت فضای رایگان از طریق Google Drive، از این پس به شما این اجازه را می‌دهد تا به‌طور زنده روی فایل‌های موجود در Google Docs کار کنید و آن‌ها را به شکل ساده‌تری با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات خود را روی هر نوع فایلی (شامل تصویر، ویدیو، پی‌دی‌اف و غیره)، اضافه نمایید.

یکی دیگر از ویژگی‌های گوگل درایو قابلیت برچسب‌گذاری روی فایل‌هاست تا از طریق آن، امکان جستجوی ساده‌تر فایل‌ها برای‌تان فراهم شود.

این سرویس با داشتن اپلیکیشن‌های مخصوص ویندوز، مک و سیستم‌عامل اندروید برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، امکان دسترسی به فایل‌های‌تان را از هر مکانی به شما خواهد داد. گوگل اپلیکیشن مخصوص iOS را نیز در آینده‌ای نزدیک برای کاربران این پلتفرم تولید خواهد کرد.

در حال حاضر با مراجعه به صفحه اصلی گوگل درایو می‌توانید درخواست استفاده از این سرویس را به گوگل ارسال کنید. پس از فعال شدن حساب گوگل درایو، سرویس Docs نیز از طریق صفحه گوگل درایو شما قابل دسترس خواهد بود و به‌نظر می‌رسد، گوگل با این کار قصد تغییر برند سرویس قبلی خود را در سر دارد.

برای استفاده از سرویس گوگل درایو کافیست گوگل درایو را باز کنید و دکمه Notify را فشار دهید ! گوگل به محض آماده شدن فضایتان ، شمارا خبر می کند !

https://drive.google.com

منبع:bia2model

نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 13:23 توسط حامدعطاری| |

 

 

 
آیا می دانید مصرف آسپیرین گاهی مضر است؟

 

 

۱نباید به کودکی که تب دارد، آسپیرین داده شود.
به‌خصوص اگر علایم آنفلوانزا یا آبله‌مرغان در او وجود داشته باشد. زیرا ممکن است باعث ایجاد حالتی جدی و کشنده به نام «نشانگان ری» شود. به همین علت مصرف آن در کودکان، در بسیاری کشورها قدغن شده است و جز در موارد خاص تجویز نمی‌شود.

۲٫افرادی که سابقه خونریزی معده دارند، نباید آسپیرین مصرف کنند.
یکی از عوارض جانبی آن، ایجاد زخم یا خونریزی معده است. اگر پس از مصرف، علامتی مبنی بر خونریزی معده دیدید، بلافاصله مصرف آن را قطع کنید و با پزشک خود تماس بگیرید.

۳٫نوشیدن الکل هنگام مصرف آسپیرین، خطر بروز خونریزی معده را بالا می‌برد.

۴٫ با وجودی که آسپیرین از داروهای بدون نیاز به نسخه است، مصرف آن برای جلوگیری از سکته،‌ حتما باید تحت‌نظر پزشک باشد.

۵٫ اگر برای پیشگیری از حمله قلبی آسپیرین مصرف می‌‌کنید، باید در خوردن سایر مسکن‌ها (مثل ایبوپروفن) دقت کنید. اگر لازم است حتما هر دو را مصرف کنید، پروفن را ۸ ساعت قبل از آسپیرین بخورید.

۶٫در صورت بارداری، قبل از مصرف هر دارویی، از جمله آسپیرین، با پزشک خود مشورت کنید.

۷٫ دارو را به مقدار توصیه شده با یک لیوان آب بخورید. مصرف همزمان آب با شیر یا غذا بهتر است و احتمال ناراحتی معده را کم می‌کند.

۸٫انواع پوشش‌دار محافظ معده (EC) را هرگز قبل از بلعیدن نجوید. این لایه برای محافظت معده است و اگر قبل از بلعیدن جویده شود، از بین خواهد رفت.

۹٫یک نوع آسپیرین آهسته‌رهش نیز برای اثرگذاری طولانی‌تر ساخته شده است. این نوع قرص را هم نباید بجوید.

۱۰٫ همه داروها (از جمله آسپیرین) را به صورت دربسته دور از رطوبت و گرما نگه دارید. قرار گرفتن آسپیرین در معرض رطوبت، باعث تجزیه آن و ایجاد بوی سرکه‌مانند می‌شود.

۱۱٫ اگر به جراحی نیاز داشته باشید، حتما باید در مورد مصرف آسپیرین به جراح اطلاع دهید. معمولا لازم است مصرف آسپیرین مدتی قبل از انجام جراحی قطع شود چون احتمال خونریزی را بالا می‌برد.

۱۲٫آسپیرین مانند همه داروها، عوارض جانبی‌ای دارد؛ مدفوع سیاه‌ خونی، سرفه خونی، تهوع یا استفراغ، مشکلات شنوایی، زنگ‌زدن گوش و معده‌درد. در صورت بروز این عوارض، با پزشک در مورد ادامه مصرف آن مشورت کنید.

۱۳٫آسپیرین با بعضی داروهای دیگر تداخل اثر دارد بنابراین قبل از مصرف آن با هر داروی دیگری، با پزشک خود مشورت کنید.

۱۴٫خاصیت ضدانعقادی آسپیرین، باعث شد پزشکان به آن به چشم یک معجزه بنگرند. حتی در بعضی موارد به همه افراد بالای ۴۵ سال توصیه می‌شد روزانه یک عدد ‌آسپیرین بچه بخورند تا احتمال بروز سکته در آنها کاهش یابد.

اما به‌تازگی مصرف روزانه آسپیرین، برای همه افراد، زیر سوال رفته است. محققان به ضررهای مصرف مدام آن (مانند خطر خونریزی‌های داخلی) پی برده‌اند و نگران هستند شاید این ضررها، منافع آن را زیر سوال ببرد، بنابر نتایج این تحقیقات، پزشکان به بیمارانی که تاکنون سکته نکرده‌اند یا دچار حمله قلبی نشده‌اند، استفاده روزانه از‌ ‌آسپیرین را توصیه نمی‌کنند اما برای افرادی که سابقه سکته داشته‌اند یا به شدت در معرض آن هستند، استفاده روزانه از آسپیرین، برای جلوگیری از سکته مجدد، توصیه می‌شود.

 

15. فردریک بایر، بینانگذار شرکت داروسازی بایر، متولد سال ۱۸۲۵ در آلمان بود. او به دنبال شغل پدرش، به نساجی و رنگرزی پارچه رو آورد و یک کارخانه نساجی به نام «بایر» تاسیس کرد. در آن زمان، برای رنگ‌کردن پارچه، از رنگ‌های طبیعی استفاده می‌شد اما آنها در کارخانه جدید خود، برای رنگرزی پارچه، شروع به استفاده از رنگ‌های حاصل از مواد نفتی کردند.

 

این کارخانه بعد از چندی، با استخدام چند شیمیدان جوان، شروع به فعالیت در زمینه‌های داروسازی کرد و توانست به غولی عظیم در داروسازی تبدیل شود. یکی از شیمیدان‌های جوان کارخانه بایر، فلیکس‌ هافمن بود. او برای رسیدن به یک داروی مسکن برای درمان آرتریت پدر خود، آزمایش‌های مختلفی روی موادشیمیایی و ضایعات رنگی انجام داد. یکی از این مواد شیمیایی، استیل سالیسیلیک‌اسید بود که چند سال قبل یک شیمیدان فرانسوی آن را کشف کرده بود.

این بار هافمن جوان با تمرکز روی خواص شفابخش این ماده، توانست به روش‌های ساخت جدیدی برسد و درنهایت این دارو به نام او به ثبت رسید. هرچند بعد از ثبت ‌نام او به عنوان کاشف آسپیرین، اعتراض‌هایی صورت گرفت و محققان دیگری ادعا کردند که پیش از هافمن به این کشف رسیده بودند اما درنهایت کارخانه‌ بایر این محصول را در سال ۱۸۹۹ به نام تجاری «آسپیرین» رسما به ثبت رساند و این دارو در همه جهان معروف شد.

 

نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 13:11 توسط حامدعطاری| |


Power By: LoxBlog.Com